CASH Nieuws

Nieuwtjes over CASH en Pers publicaties vindt u hier terug.
Wilt u onze persberichten ontvangen ter publicatie? Neem dan contact met ons op, zodat we u op de perslijst kunnen plaatsen.

PUBLICATIE 10-09-2018 // De software leverancier die liever gewoon blijft (en dat is bijzonder)

Publicatie op Accountantweek.nl: https://www.accountantweek.nl/de-software-leverancier-die-liever-gewoon-blijft/

De software leverancier die liever gewoon blijft (en dat is bijzonder)

Een bekende verzekeraar roept vaak: Als je lang genoeg gewoon blijft, wordt je vanzelf bijzonder. Een mooie kreet vinden wij, helaas wordt die mening maar zelden door andere softwarebedrijven gedeeld…

Alles moet steeds sneller, efficiënter, meer digitaal en het liefst met zo min mogelijk menselijke tussenkomst. Wat software betreft zijn wij het daar mee eens. Een belangrijk verschil is de service naar onze klanten, die bieden wij al jaren met heel veel passie, plezier en professionaliteit! Die service wordt geboden door echte mensen die doorgaans al jaren bij ons werken, waarom? Omdat ze een passie hebben, het leveren van Service met een hoofdletter! Gaan wij dit veranderen? Nee! Nu niet, morgen niet en daarna ook niet! Wij kunnen terugkijken op jarenlange relaties met onze klanten en medewerkers en willen daar vooral mee doorgaan.

Bellen is sneller
Steeds meer bedrijven vermelden geen telefoonnummer meer op hun website. Wanneer je een vraag hebt kun je dan een e-mail sturen, of gebruik maken van de chatfunctie op de website. Geen goede zaak, vinden wij. Klanten kunnen ons bereiken, wij doen we er alles aan om te zorgen dat dit ook zo snel mogelijk lukt, ook per telefoon. Het is alleen onze software die we automatiseren, onze service is en blijft namelijk mensenwerk. Geen lange wachtrijen, gewoon direct een antwoord van een van onze vriendelijke en gepassioneerde mensen. Die snelheid hebben we door de jaren heen altijd vast weten te houden. Hoe wij dat doen? Het leveren van gewoon goede intuïtieve software zorgt ervoor dat de meeste klanten nooit het genoegen hebben gehad om met onze helpdesk te bellen.

Mag het een onsje meer zijn?
Bij ons betalen klanten niet voor allerlei extra’s. Een bankenkoppeling hier, een extra factuur daar… Wij doen er niet aan mee. Wij hebben alle functionaliteiten op de plank liggen, en leveren die graag allemaal tegelijk uit aan onze klanten voor een normaal bedrag. Zo zorgen we dat onze klanten zoveel mogelijk voordeel hebben van onze oplossingen. Onze klanten worden daar blij van, en daar worden wij weer blij van.

Zelfstandige keuzes
We zijn volledig zelfstandig, dat zijn wij vanaf het begin en dat willen we ook blijven. Geen grote directies, geen overdreven kantoren, gewoon bescheiden. Zo kunnen we het belang van onze klanten ook in de toekomst op de eerste plaats stellen. Dat vinden wij belangrijker dan het grote geld. Zelden worden bedrijven klantvriendelijker van een beursgang of private equity. Een dergelijke groei wordt namelijk vaak over de rug van de klanten gemaakt. Dit willen wij koste wat kost voorkomen. Liever blijven we wat kleiner, of eigenlijk, liever blijven we gewoon.

Wat we niet doen
Onze prijzen ineens fors verhogen voorzien van een belerende uitleg? Doen we niet. Onze klanten dwingen om online te werken? Doen we niet. Roepen dat onze klanten moeten digitaliseren omdat ze anders failliet gaan? Doen we niet. Wij hoeven onze klanten niet te vertellen hoe ze moeten ondernemen, wij willen alleen goede software leveren om ze daarbij te helpen! Scheer dus niet alle software leveranciers over één kam wanneer u op zoek gaat naar een (nieuwe) partner om de processen in uw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.
Het is ons al 35 jaar duidelijk wat onze klanten willen: gewoon goede automatische bedrijfssoftware met een ouderwets goede service. De twee zaken die wij het liefst leveren! Voor ons de gewoonste zaak van de wereld, maar het lijkt er steeds meer op dat dit weldegelijk bijzonder is.

PUBLICATIE 04-06-2018 // Werknemers vaak vergeten bij AVG

Publicatie op Accountantweek.nl: https://accountantweek.nl/artikel/werknemers-vaak-vergeten-bij-avg

Werknemers vaak vergeten bij AVG

Recent onderzoek onder de gebruikers van het offline salarispakket Microloon, onderdeel van Cash Software, geeft aan dat veel organisaties veel onnodig risico lopen onder de nieuwe AVG-wet. Met name bij het delen van salarisstroken met werknemers valt veel te verbeteren aan veiligheid van deze zeer privacygevoelige data.

Werknemers worden vaak vergeten
Alhoewel de AVG al maanden veelvuldig in het nieuws is, wordt 9 van de 10 keer gesproken over het beschermen van de klantdata. Allerlei organisatorische maatregelen worden ondertussen genomen om te zorgen dat de nieuwe regels van de AVG zo goed mogelijk gehandhaafd worden. Privacyverklaringen en cookiemeldingen worden geüpdate, er wordt snel nog even expliciete toestemming gevraagd voor de maandelijkse nieuwsbrief, en ga zo maar door. Maar hoe zit het met de A4’tjes met uiterst privacygevoelige data erop die iedere maand handmatig of per e-mail door het bedrijf worden verspreid?

‘Privacygevoeliger’ dan een loonstrook wordt het niet
Iedereen weet dat zijn of haar salaris op het loonstrookje staat. Over het algemeen geen informatie die men graag op straat ziet belanden, maar het is niet het meest gevoelige stuk informatie op de loonstrook. Denk bijvoorbeeld aan het BSN (Burger Service Nummer) wat ook vermeld staat. Wanneer dit nummer in verkeerde handen valt kan gefraudeerd worden omdat het de sleutel is naar allerlei andere privacygevoelige informatie en documenten. Dat is de reden dat de overheid een aantal jaren geleden aanraadde om in hotels niet het paspoort zelf, maar een kopie van het paspoort af te geven, waarbij dit BSN is doorgestreept.

Er valt nog veel te verbeteren
Diverse experts adviseren inmiddels salarisverwerkers zoals administratiekantoren of werkgevers om gebruik te maken van een online loonportal als alternatief voor onveilige vormen van data-uitwisseling. Uit onderzoek onder gebruikers van het salarispakket Microloon blijkt dat slechts 7% dit tot op heden doet. Maar liefst 46% stuurt loonstroken per e-mail zonder wachtwoord en 9% doet dit met wachtwoord. Handmatig en per post verspreiden van de loonstroken gebeurt in respectievelijk 13% en 18% van de gevallen.

Een Loonportal voor optimale veiligheid
Bij het delen van loonstroken en andere privacygevoelige HR documentatie via een loonportal, wordt op meerdere manieren een optimale beveiliging gerealiseerd. De Loonportal is online beschikbaar, wat betekent dat (in het geval van Cash Software) enkel datacenters met uiterst moderne beveiligingstechnieken worden gebruikt. Daarnaast is een uitgebreid rechtenbeheer mogelijk, waardoor men zeker weet dat informatie die beschikbaar gesteld wordt aan een persoon, ook echt alleen voor die persoon toegankelijk is. Het laatste stuk bescherming zit bij de gebruiker zelf, en dan met name in de moeilijkheidsgraad van het wachtwoord wat gebruikt wordt om de portal in te komen.

De plussen van een goede loonportal
Bij Cash Software wilden we een Loonportal ontwikkelen die niet alleen de risico’s van het delen van privacygevoelige informatie elimineert, maar daarnaast ook een aantal mooie extra functionaliteiten biedt voor de werkgever en salarisadministrateur. Dat hebben we in de eerste plaats gedaan door het creëren van een zeer uitgebreide rapportagemogelijkheid in de Loonportal. Naast tal van standaard rapportages kunnen van alle gegevens (welke gegevens dan ook die beschikbaar zijn in de Loonportal), grafische maatwerkoverzichten gemaakt worden. Ten tweede is er een handige functie beschikbaar waarbij de werkgever in één keer alle werknemers- of periodemutaties kan uploaden, en de salarisadministrateur met één druk op de knop de verwerking kan opstarten. Tot slot is er de LOONapp voor werknemers die geheel in eigen huisstijl zorgt dat de werknemer altijd en overal toegang heeft tot zijn salarisstroken en andere HR documenten, via de telefoon, tablet of desktop (via apploon.nl). De Loonportal van Cash Software geeft veiligheid, inzicht én efficiëntie.

Meer informatie over de Loonportal vindt men op cash.nl/loonportal

PERSBERICHT 15-05-2018 // Privacygevoelige loondata moet door AVG-wet via Loonportal

Persbericht op Accountantweek.nl: https://accountantweek.nl/artikel/privacygevoelige-loondata-moet-door-avgwet-via-loonportal

Salarisverwerkers opgelet:
Privacygevoelige loondata moet door nieuwe AVG-wet via Loonportal

Salarisverwerkers zoals accountants- en administratiekantoren en mkb bedrijven moeten veiliger omgaan met privacygevoelige data zoals die veelvuldig voorkomt in de salarisadministratie. De nieuwe AVG wet die per 25 mei 2018 ingaat verplicht salarisverwerkers om zorgvuldig en met de hoogste graad van beveiliging privacygevoelige data uit te wisselen en te verwerken. Naast diverse inhoudelijke media geven ook experts zoals het advocatenkantoor Martens Delissen nadrukkelijk aan dat dit veiliger moet.

Enorme hoeveelheid privacygevoelige informatie
Accountants- en administratiekantoren sturen nu veelvuldig documenten waar privacygevoelige data zoals BSN (burgerservicenummer) en NAW (naam, adres en woonplaats) op staat op onveilige manieren door. Onder andere via e-mail, post of handmatig. Deze informatie over werknemers staat bijvoorbeeld op loonstroken, verzamelloonstaten, loonjournaalposten, SEPA bestanden met loonuitbetalingen en loon- en pensioenaangiften. Stuk voor stuk documenten met privacygevoelige informatie die gebruikt worden in de salarisadministratie en uitgewisseld worden met, en tussen werkgevers en werknemers. Bij het voeren van meerdere salarisadministraties loopt de hoeveelheid privacygevoelige data, en daarmee het risico, enorm op.

Om deze uitwisseling wel veilig te regelen en de grote risico’s zoveel mogelijk te beperken adviseren de experts salarisverwerkers en het mkb om over te gaan op een online Loonportal. Naast het veilig uitwisselen van privacygevoelige data conform de nieuwe AVG wet zorgt een goede Loonportal voor meer voordelen.

De eigenschappen van een goede Loonportal
Omdat een Loonportal ‘in de cloud staat’, kunnen werknemers overal en altijd bij de voor hun ogen bedoelde documenten, zoals loonstroken en jaaropgaven. Belangrijk is dan wel dat er een uitgebreid rechtenbeheer mogelijk is om de veiligheid van gegevens te garanderen. Ook zorgen de meeste aanbieders direct voor automatische back-ups van alle gegevens in de portal. Een goede loonportal biedt echter mooie extra’s. Bijvoorbeeld het in één keer uploaden van alle werknemersmutaties, ter verdere verwerking door de externe salarisverwerker. Of een uitgebreide rapportagemogelijkheid waarmee niet alleen standaard loonrapportages zoals o.a. pensioenafdracht, vakantiegeldoverzicht en werknemersoverzicht gedraaid kunnen worden, maar ook maatwerkoverzichten gemaakt kunnen worden van alle gegevens in de loonportal. Een goede loonportal verschaft niet alleen veiligheid, maar ook efficiëntie en inzicht.

De Loonportal van Cash
Cash Software ontwikkelt al 35 jaar software voor accountants- en administratiekantoren en het mkb. Vandaag heeft Cash De Loonportal gelanceerd waarmee zij haar klanten de mogelijkheid biedt om risico’s onder de nieuwe AVG te minimaliseren. De Loonportal is te gebruiken door klanten die werken met de module CASH Lonen, maar ook door klanten van Microloon. Cash Software heeft het offline salarispakket Microloon, wat al ruim 30 jaar bestaat, 5 jaar geleden overgenomen. Het offline pakket is inmiddels nog verder doorontwikkeld, en bovendien naar het online platvorm van Cash getild onder de naam CASH Lonen. De Loonportal is er voor alle salarisverwerkers, of zij nu online of offline werken.

Meer informatie over de Loonportal vindt men op cash.nl/loonportal

ARTIKEL 23-04-2018 // Verandering in een MKB-bedrijf; onze eigen ervaring.

Artikel voor Accountantweek.nl: https://accountantweek.nl/artikel/verandering-in-een-mkbbedrijf-onze-eigen-ervaring

Wanneer je als MKB-bedrijf al bijna 35 jaar bestaat, weet je hoe het is om veranderingen door te voeren… Ons bestaansrecht zat hem in het begin in de adoptie van de PC in het bedrijfsleven. Een bedrijf wat administratieve software aan bedrijven verkoopt staat anders al snel met lege handen. Toen volgde het internet waarbij wij erin slaagden om de offline versie van onze software 1 op 1 door te vertalen naar een online variant, inclusief de complete functionaliteit zoals onze klanten gewend waren. Dat soort aanpassingen kun je niet maken zonder ook intern de boel op de schop te gooien, met alle uitdagingen die daarbij komen kijken.

Automatiseren gaat niet zonder slag of stoot
En sinds een aantal jaar is het de beurt aan de automatisering van de administraties, of zoals wij het zelf gewoon noemen: automatisch boekhouden. Na het automatiseren van verschillende aparte processen in de administratie (o.a. de bankenkoppelingen, het automatisch boeken van inkoopfacturen, de lancering van de CASHapp), hebben wij twee jaar geleden alle processen aan elkaar geknoopt en één geautomatiseerde totaaloplossing gelanceerd: de Accountancyportal. Om tot dit product voor accountants- en administratiekantoren te komen hebben wij intern, zoals elke MKB onderneming die een verandering doormaakt, een zogenaamde “rommelfase” gehad. Veranderen gaat nu eenmaal niet zonder slag of stoot.

In onze ervaring is het belangrijk dat men in het bedrijf (alle lagen van het bedrijf) de noodzaak voor de verandering inziet. Of deze noodzaak nu intern te vinden is (optimalisatie van processen) of extern (de concurrentie zit ons op de hielen). Ga daarvoor dus vooral ook het gesprek aan met mensen in de organisatie! Nadat de noodzaak in de organisatie is doordrongen, zullen sommige mensen met ideeën of een plan van aanpak komen. Andere mensen zullen die ideeën vervolgens bekritiseren of afschieten. Onze tip uit eigen ervaring: stel een groepje medewerkers samen dat de oriëntatie van verschillende oplossingen op zich neemt, en geef hen ook de tijd én de juiste verantwoordelijkheden om te slagen in hun missie.

Ontwikkeling & service hand in hand
Wij zijn inmiddels een bedrijf van ruim 50 man, waaronder een flinke club gepassioneerde software- ontwikkelaars, maar minstens zoveel deskundige professionals op onze service afdeling. Na alle veranderingen die wij de afgelopen 35 jaar doorgemaakt hebben, weten we dat geen van de twee afdelingen belangrijker is dan de ander. Ze hebben ook precies hetzelfde doel: onze klanten het zo eenvoudig mogelijk maken om automatisering door te voeren op hun kantoor. De aanpak die ze hanteren is daarin natuurlijk wel verschillend. De service afdeling doet dit door niet alleen vragen van klanten te beantwoorden, maar door ook de tijd te nemen om zich in iedere klant te verdiepen, omdat in onze ogen geen kantoor hetzelfde is. Ze gaan dan ook graag bij onze klanten langs om te zorgen dat optimaal gebruik van onze software gemaakt wordt.

Onze ontwikkelaars doen dit door zich steeds af te vragen welke behoeften er liggen bij de kantoren. En gaan nog een stap verder; welke behoeften er liggen bij de klanten van de kantoren? Zo is er het Administratie Dashboard ontwikkeld om de behoefte aan structuur én geautomatiseerde verwerking van de administraties te vervullen voor de kantoren. Het Administratie Dashboard geeft een overzicht van alle administraties verticaal én de openstaande acties per administratie horizontaal. Klikken op de actie, de actie direct uitvoeren (bijvoorbeeld het automatisch laten boeken van nieuwe inkoopfacturen), en door naar de volgende actie of administratie. Als alle acties weggewerkt zijn, zijn alle administraties ook écht bij.

De CASHapp is ontwikkeld om het voor de klant van het kantoor makkelijker te maken om de administratie doorlopend aan te leveren (foto’s van bonnetjes en facturen die direct geboekt worden), eenvoudige administratieve functies uit te voeren (facturen versturen en fiatteren, uren registreren, etc), en real-time inzicht te geven in de bedrijfsstatus en maatwerkoverzichten. Al snel kwam de wens naar voren om deze simpele boekhoudfuncties ook op de desktop uit te voeren. Op appcash.nl zie je daarom alle functies van de CASHapp terug, maar dan op desktop formaat. Een simpele versie van CASH voor klanten met enkel behoefte aan de basis boekhoudfuncties. Dat is wat wij noemen meedenken met de klant.

Het resultaat van verandering
Nu is het natuurlijk de vraag: Wat levert het meegaan in veranderingen op? Voor ons zelf zorgt het meegaan in veranderingen ervoor dat we, ondanks dat we een normaal MKB bedrijf zijn, onze klanten altijd tijdig kunnen voorzien van de beste functionaliteiten. We hoeven niet de grootste speler te zijn om toch voorop te lopen met ons product. En juist dankzij onze omvang zijn de lijnen kort en kunnen wij zorgen voor de beste service naar onze klanten toe.

Anderzijds ondervinden onze klanten die gebruikmaken van onze geautomatiseerde totaaloplossing een stroomlijning in hun processen, een drastische verlaging in foutgevoeligheid en bovenal: een tijdbesparing van gemiddeld 50% over het hele kantoor genomen! En dat is precies waar wij het voor doen.

Wij zijn klaar voor de volgende verandering, u ook? Bereken via onze quickscan hoeveel tijd uw kantoor kan besparen door gebruik te maken van de Accountancyportal: https://www.cash.nl/accountancy/quickscan/

PERS 15-03-2018 // Cash Software en Microloon verhuizen binnen Den Haag

Den Haag, 15 maart 2018 – Cash Software en Microloon werken vanaf vandaag vanuit de Alexanderstraat 3 aan tijdbesparende administratieve software-oplossingen voor bedrijven. Een verhuizing naar een prachtig pand met meer faciliteiten, maar vooral meer ruimte om te groeien voor beide merken die samen één bedrijf vormen.

Twee merken, één bedrijf
Cash Software heeft 20 jaar gehuisvest aan de Zeestraat, op steenworpafstand van de nieuwe locatie. De verhuizing naar een ruimer pand is het directe gevolg van de overname van Microloon vier jaar geleden. De collega’s van Microloon werkten de eerste drie jaar na de overname nog vanuit de toenmalige locatie in Leiderdorp, maar daar is in de lente van 2017 verandering in gekomen. Om een grotere synergie tussen de twee merken te realiseren, werkten ook de Microloon medewerkers vanuit de Zeestraat sinds april 2017.

Ruimte voor groei
Gezellig is het sindsdien zeker bij de innovatieve software ontwikkelaars, maar ook erg krap. Al snel werd besloten op zoek te gaan naar een nieuw pand met meer en betere faciliteiten, en natuurlijk vooral meer ruimte. De locatie aan de Alexanderstraat heeft alles wat Cash en Microloon nodig hebben om de groei, die voor de komende jaren gepland staat, te realiseren.

Cursussen in eigen pand
Zowel Cash Software als Microloon geven wekelijks cursussen aan klanten en gebruikers van de software-oplossingen. Het afgelopen jaar werden deze cursussen uit ruimtegebrek op een externe locatie gegeven, maar dit is door de verhuizing niet meer nodig. Alle cursussen worden vanaf vandaag gegeven vanuit een splinternieuw cursuslokaal voorzien van de laatste technische mogelijkheden.

Over Cash Software
Het is de missie van Cash om MKB ondernemers en accountants- en administratiekantoren d.m.v. haar software-oplossingen de tools te geven om administratieve automatisering te realiseren en real-time inzicht in de administraties te verkrijgen. De software-oplossingen van Cash besparen tijd, stroomlijnen processen en geven continu de actuele stand van zaken. www.cash.nl

Over Microloon
Microloon ontwikkelt al meer dan 30 jaar loon- en salarisadministratiesoftware voor het bedrijfsleven. De software wordt voornamelijk gebruikt door MKB bedrijven en door de betere accountants- en (salaris)administratiekantoren. Inmiddels heeft Microloon ruim 3.000 tevreden klanten die dagelijks met de software werken. www.microloon.nl

PERS 21-07-2017 // Automatische koppeling tussen Cash en bunq vandaag live!

Den Haag, 21 juli 2017 – Vanaf vandaag heeft Cash Software een automatische koppeling met bunq, een tech-bedrijf met een bankvergunning. bunq heeft als enige bank een real time betaalplatform en staat erom bekend het speelveld van de financiële instellingen behoorlijk om te gooien. Voor de klanten van Cash betekent de koppeling met bunq een extra stap in de richting van totale automatisering van de boekhouding.

Helemaal in ons straatje
Robert Mijnsbergen, directeur van Cash Software: “De koppeling met bunq past op veel manieren precies in ons straatje. Onze bedrijven passen goed bij elkaar doordat gemak en eenvoud bij ons beiden voorop staan. Bunq uit dit door te gaan voor “alles via de smartphone”, bij Cash doen we dit door te zorgen voor koppelingen met alle 5 de banken die op dit moment integreren met administratiesoftware. Wij waarderen het bovendien dat bunq net als wij transparante prijzen hanteert, met een mooi aanbod is er ook geen reden om geheimzinnig te doen.”

Alles via de smartphone met bunq
Dat bunq de zaken net even anders aanpakt dan andere banken is geen nieuws. Als enige bank in Nederland biedt bunq een real-time betaalplatform aan, zodat klanten altijd weten wat er op hun rekening staat. Daarnaast opent men bij bunq binnen een paar minuten een zakelijke rekening. Hiervoor is alleen een smartphone nodig. Het gebruik van alle bankenkoppelingen wordt door Cash volledig gratis aangeboden, automatisch boekhouden hoeft dus geen extra kosten met zich mee te brengen.

De totaaloplossing van CASH
De bankenkoppeling met bunq valt onder de totaaloplossing voor 100% automatisch boekhouden die Cash haar klanten biedt. Centraal bij de totaaloplossing staat het zo geautomatiseerd mogelijk “voeden” van de administratie, waarbij foutgevoeligheid, maar met name de tijd die men kwijt is drastisch afneemt. Deze koppeling draagt direct bij aan de oplossing. Exporteren en weer importeren van bankmutaties is voorbij, zelfs het boeken van de mutaties is in CASH niet nodig. Ook dat gebeurt automatisch.

Meer informatie over de koppeling tussen Cash en bunq vindt u op https://www.cash.nl/bunq

PERS 11-07-2017 // Automatische koppeling tussen Knab en Cash is een feit

Den Haag, 11 juli 2017 – Klanten van Knab en Cash kunnen deze zomer een paar uur extra per week van de zon genieten. Er is de afgelopen weken door beide partijen hard gewerkt aan de realisatie van een automatische koppeling. Alle bankmutaties zullen voortaan geheel automatisch naar het boekhoudpakket gestuurd worden waar ze, het gaat tenslotte over CASH, ook weer geheel automatisch verwerkt worden. De bankmutaties worden gematched met de posten in CASH en direct correct geboekt, geen omkijken meer naar dus!

De belangrijke overeenkomst tussen Cash Software en Knab
De twee partijen hebben een totaal ander speelveld, maar zijn het over één ding volkomen eens: alleen door te luisteren naar de klant kun je de meerwaarde van je product verhogen. Zo is ook deze koppeling tot stand gekomen; zowel Knab als Cash Software kregen in een korte periode herhaaldelijk het verzoek om een automatische koppeling tot stand te brengen. Zo gezegd, zo gedaan. Romy Zwiers, Product Owner bij Knab: “Met het opzetten van de boekhoudkoppeling tussen Cash Software en Knab, gaat er weer een wens van onze klanten in vervulling.”

Voor ZZP’er én accountants- en administratiekantoren
Waarom is deze koppeling een belangrijke aanvulling op de bestaande bankenkoppelingen van CASH? Robert Mijnsbergen, directeur van Cash Software: “Wij hebben een speciaal pakket voor de serieuzere kleine ondernemer in ons assortiment, CASH CompactPro. Een volwaardig boekhoudpakket waar ook facturatie in zit. Deze koppeling is een schitterende aanvulling op dat pakket gezien de doelgroep van Knab. Daarnaast bestaat een groot deel van ons klantenbestand uit accountants- en administratiekantoren, die zich in veel gevallen juist richten op de ZZP markt. Ook voor hen vertaalt deze koppeling zich direct in enorme tijdwinst.”

Totaaloplossing voor accountants- en administratiekantoren
Cash trad vorige maand nog naar buiten met de claim dat echt alles automatisch kan met hun betaalbare totaaloplossing. Het lijkt erop dat ze daar nu met name voor de serieuzere ZPP’er en accountants- en administratiekantoren nog een schepje bovenop hebben gedaan met de realisatie van deze koppeling.

Meer informatie over de automatische koppeling tussen Knab en Cash Software? Kijk op www.cash.nl/knab

PERS 01-06-2017 // 'Automatisch boekhouden' niet hip?

Den Haag, 1 juni 2017 – Het is Cash Software gelukt om als eerste leverancier van bedrijfssoftware in Nederland de cirkel qua automatisch boekhouden helemaal rond te krijgen.

Bijna iedere leverancier van boekhoudsoftware zegt het te kunnen, Robotic Accounting, no hands accounting, of welke andere hippe naam men er aan wilt geven. Cash zelf noemt het gewoon automatisch boekhouden en maakt het verschil door als eerste aanbieder ook écht alles in de administratie automatisch te laten verlopen en dit als betaalbare totaaloplossing aan te bieden. Een uitkomst voor zowel accountants- en administratiekantoren als voor de MKB ondernemer die zijn tijd liever aan andere zaken besteed. Waarom is de cirkel nu rond?

Foto’s maken met de CASHapp
In- en verkoopfacturen, kas- en pinbonnen of declaraties kunnen nu met één druk op de knop de administratie ingeschoten én automatisch verwerkt worden. Simpelweg een foto maken van de factuur en het bonnetje met de app, de rest verloopt automatisch. Voor de ondernemer of werknemer is dit een leuke gadget, voor het gemiddelde administratiekantoor betekent dit een tijdbesparing van meerdere uren per week per administratie en geen piekverwerking meer.

Verkoopfacturen automatisch verwerken
Er zijn veel branchespecifieke facturatieoplossingen in de markt verkrijgbaar en het in de administratie boeken van deze facturen kan een tijdrovende klus zijn van gemiddeld 5 minuten per factuur. Met CASH is het nu mogelijk om ook deze facturen, en zelfs facturen gemaakt in Word of Excel, automatisch te laten verwerken. Men stuurt de factuur naar de unieke administratiepostbus en laat deze factuur door partner Go2UBL automatisch omzetten in een UBL waarna de factuur geboekt wordt. Vaker zal de factuur een pdf betreffen, die je eventueel ook handmatig met de splitscreen kunt boeken waarbij je niet steeds van scherm hoeft te wisselen. En het boekstuk bovendien gelijk netjes opgeslagen is waar het hoort: bij de boeking.

Is de cirkel dan wel rond?
Robert Mijnsbergen, directeur van Cash Software: “Ja, maar niet alleen door het automatisch boeken van verkoopfacturen en foto’s maken met de CASHapp uiteraard. Met onze laatste update hebben we nog veel meer functionaliteiten vrijgegeven die zorgen voor de totaaloplossing waarmee men 100% automatisch kan boekhouden. Het zo automatisch en efficiënt mogelijk ‘voeden’ van de administratie is waar onze klanten enorme tijdwinst op zullen behalen. Daar waren we al flink mee op weg door bijvoorbeeld de automatische bankenkoppelingen, onze API en tientallen koppelingen met externe partners. Tel daar vervolgens de real-time output bij op in de vorm van betaalbestanden en Belastingaangiften die klaar staan, maar ook alle rapportages en overzichten die op iedere seconde van de dag zijn bijgewerkt, en ja, dan is met deze betaalbare totaaloplossing die cirkel wel rond.”

Lees meer in de brochure “Echt alles automatisch met CASH“.

PERS 15-05-2017 // Per verkoopfactuur 5 minuten besparen door UBL

Uit onderzoek van Cash blijkt dat boekhouders en accountants grofweg 5 minuten besteden aan het handmatig inboeken van een verkoopfactuur. Kostbare tijd waarop bespaard kan worden dankzij conversie naar UBL. De tijdrovende werkzaamheden rondom het inboeken van facturen die nog zijn opgemaakt in Word, Excel of PDF worden hiermee uit handen genomen. Cash neemt met partner go2UBL een nieuwe stap in de automatisering en in het ontzorgen van hun klanten.

Na inkoopfacturen nu ook verkoopfacturen
Het was voor de klanten al langer mogelijk om inkoopfacturen om te zetten in UBL en zo automatisch te boeken. De versturende partij wil haar geld goed en snel ontvangen, waardoor op de inkoopfacturen meer dan genoeg informatie te vinden is om een boeking te maken. Voor verkoopfacturen ligt dit ingewikkelder. Deze bevatten veel gegevens van de eigen organisatie, maar weinig van de klant. Dat betekent dat er minder informatie is om de relatie op te matchen, waardoor het een uitdaging is om ook deze facturen automatisch te boeken.

Totaaloplossing
Dankzij de volledig geautomatiseerde koppeling met partner go2UBL biedt Cash haar klanten nu een totaaloplossing. Zij kunnen het hele facturatieproces, zowel inkoop als verkoop, nu automatisch boeken. Per administratie kan worden aangegeven of de klant gebruik wil maken van de oplossing. Rob Tolstra, CEO en oprichter van go2UBL: “Voor accountants- en administratiekantoren die, naast de inkoopfacturen ook verkoopfacturen verwerken voor verschillende bedrijven is dit echt een uitkomst. Zij verwerken voor vele bedrijven de verkoopfacturen, dat zijn er heel wat op een dag. Je kunt je voorstellen wat een tijdwinst zij behalen met deze oplossing.”

Branche-specifieke oplossingen
Veel organisaties gebruiken branche-specifieke oplossingen voor de facturatie, wat het automatisch boeken voorheen in de weg stond. Robert Mijnsbergen, directeur van Cash Software legt uit: “Facturen die met één van de CASH facturatiemodules worden gemaakt of al een UBL formaat hebben, kunnen direct automatisch worden geboekt. Voor de andere facturen, vooral de facturen die zijn opgemaakt in Word, Excel of PDF, was dit voorheen lastig. Nu we ook die facturen kunnen converteren naar UBL, zijn ook die eenvoudig in te lezen. Het brengt onze klanten flexibiliteit in de keuze voor facturatieoplossingen, en bovendien een stukje extra automatisering. Zo besparen ze nog meer tijd en dus geld.”

CASH UBL Facturen

PERS 27-03-2017 // CASH.nl vernieuwd!

Sinds vandaag is de nieuwe website van Cash Software live. De website heeft 3 belangrijke overeenkomsten met de software van Cash: eenvoudig in gebruik, compleet en toekomstbestendig.

Weerspiegeling van CASH
Vernieuwend zijn op het gebied van software is waar wij om bekend staan. Wij ontwikkelen continu nieuwe functionaliteiten om boekhouden en andere administratieve processen nog meer automatisch te laten gaan. Die vraag naar automatisering horen wij over de gehele breedte van onze klantenbase terug, van kleine ondernemers tot grote accountants- of administratiekantoren. Nu hebben wij een website die weerspiegelt waar het bij Cash om gaat: compleet in functionaliteit, eenvoudig in gebruik en klaar voor de toekomst.” Robert Mijnsbergen, directeur van Cash Software.

Responsive design
De toekomstbestendigheid van het nieuwe CASH.nl zit hem met name in het responsive design van de website: op mobiel en tablet is het net zo eenvoudig navigeren als op een desktop. Een belangrijk punt waar de software van Cash al langer klaar voor was na de lancering van de CASHapp drie jaar geleden.
Over de eigenschappen “eenvoudig in gebruik” en “compleet” zegt Mijnsbergen: “Gebruiksgemak is niet iets waar je over moet praten, dat moet je ervaren. Dat geldt voor onze software en ook voor onze nieuwe website. Daarom is deze website gebouwd op basis van de wensen van onze klanten, net zoals wij feedback van onze klanten gebruiken om onze software continu naar een hoger niveau te brengen. Met “compleet” doelen wij erop dat deze website voorziet in de behoeften van zowel potentiële nieuwe klanten als onze bestaande klanten. Zowel de kleine ondernemers als de grote administratiekantoren krijgen precies de informatie die ze zoeken.”

OVER CASH

Wij bieden complete administratieve oplossingen voor elk soort onderneming: van boekhouding tot ERP, zowel offline als online. Onze software is modulair van opzet, waardoor u zelf naar wens uw administratieve pakket samenstelt. Onze modules zijn verrassend compleet en all-in, dus geen onvoorziene kosten achteraf!

CASH SOFTWARE

Alexanderstraat 3
2514 JL Den Haag

070 - 3 560 570
info@cash.nl